Po czym poznać awarię układu kierowniczego?
Kierownicą sterujemy naszym pojazdem, a jej prawidłowe działanie jest kluczowe dla naszego bezpieczeństwa na drodze. Warto więc znać objawy, które mogą świadczyć o problemach z układem kierowniczym, aby nie narażać się na zagrożenia. W tym artykule postaramy się omówić najważniejsze sygnały mogące świadczyć o awarii układu kierowniczego.
Wibracje i drgania kierownicy
Jednym z najbardziej oczywistych objawów może być przedłużające się wibracje lub drgania kierownicy podczas jazdy. W normalnych warunkach kierownica powinna być stabilna, a wszelkie drgania mogą świadczyć o problemach z układem kierowniczym, niezrównoważonym zestawie kołowym lub uszkodzeniu opony. Warto więc udać się do warsztatu w celu sprawdzenia przyczyn tego zjawiska.
Opór podczas skręcania kierownicy
Jeśli podczas skręcania kierownicy w jedną lub obie strony odczuwasz opór lub sztywność, może to być oznaką awarii układu kierowniczego. Przyczyną może być m.in. zużycie tulei wahacza, uszkodzenie wspomagania kierownicy lub problem z przekładnią kierowniczą. W Katowicach naprawą takich uszkodzeń zajmuje się Warsztat Mechaniczny Podleśny. Warto przy tym pamiętać, że tego typu objawy nie powinny być ignorowane, gdyż mogą prowadzić do poważniejszych uszkodzeń i utraty kontroli nad pojazdem.
Nieprecyzyjność reakcji na ruchy kierownicą
Trudności w utrzymaniu prostoliniowego toru jazdy mogą być wynikiem awarii układu kierowniczego. Jeśli podczas jazdy prosto kierownica nie pozostaje stabilna, a samochód wydaje się "łazić" na boki, może to świadczyć o problemach z układem. Innym objawem może być opóźnienie reakcji samochodu na ruchy kierownicą. W obu przypadkach warto udać się do mechanika.
Nietypowe dźwięki podczas skręcania
Podczas skręcania kierownicą, zwłaszcza na niskich prędkościach, nie powinno dochodzić do żadnych niepokojących dźwięków. Jeśli jednak słyszysz piski, stuki czy inne nietypowe odgłosy podczas manewrowania pojazdem, może to świadczyć o awarii wspomagania kierownicy lub innych elementów układu kierowniczego. W takim przypadku warto jak najszybciej udać się do warsztatu, aby nie doprowadzić do groźnej sytuacji na drodze.
Wycieki płynu wspomagania kierownicy
Układ wspomagania kierownicy opiera się na pracy hydraulicznej, a więc korzysta z płynu wspomagającego. Jeśli zauważysz na podłożu pod samochodem ślady wycieków, może to oznaczać problemy z uszczelkami układu kierowniczego lub innymi elementami tego układu. Wyciek możemy również zauważyć podczas sprawdzania poziomu płynu wspomagania – jeśli jego poziom maleje, warto zgłosić się do warsztatu.
Komentarze artykułu
Brak komentarzy